Bocadero werkt met Rollit Payroll

Aagje Borms is een van de initiatiefnemers van de zomerbars Bocadero in Antwerpen en Bar Brial in Mortsel. Bonega bv heeft zo’n driehonderd medewerkers in dienst. Een groot deel daarvan zijn studenten en flexi-jobbers, en dat betekent veel personeelsadministratie. Maar sinds ze met Rollit Payroll samenwerkt, kan Aagje zich opnieuw focussen op het runnen van haar zaak.

Bocadero

Nu kan ik mijn tijd in mijn bars steken, in plaats van in mijn payroll

“Ik heb de personeelsadministratie lange tijd volledig zelf gedaan. Van contracten opmaken, Dimona-aangiftes in orde maken tot uurregistratie en lonen uitbetalen. Dat was enorm veel werk. En dat is nog een understatement”, lacht Aagje. “In een zomerbar hangt alles af van het weer. De ene dag hebben we voldoende aan een barman en een ober. Dan andere dag is het alle hens aan dek. We organiseren ook geregeld evenementen, dus dan moeten we ook meer volk inschakelen. Voordat we met Rollit werkten, betekende dat de paperassen van iedereen in orde brengen. Op den duur deed ik niets anders meer.”

Gebruiksvriendelijkheid tool cruciaal

“Ik ken Rollit-zaakvoerders Lauren en Simeon al enkele jaren. Ik volgde dan ook met veel interesse de ontwikkeling van CrewPlanner. Meer nog, ik hielp hen door te vertellen wat ik belangrijk vind in een payroll- en planningstool. Het moest ook zeker een gebruiksvriendelijke tool worden. Zowel voor ons als voor onze medewerkers. Alle driehonderd gebruikers moeten er vlot mee kunnen werken. Alleen zo ben je zeker dat je personeel ook echt komt opdagen”, vertelt Aagje. “Uiteraard moet ik nog wel eens iemand opbellen als er een miscommunicatie is. Maar sinds we CrewPlanner gebruiken, gebeurt dat nog zelden.”

Crewplanner online planningstool
De payrolloplossing voor je bedrijf

Bijna geen risico op fouten

Aagje geeft toe dat ze toch lang heeft getwijfeld om de overstap te maken naar Rollit Payroll. “Er kruipt namelijk veel werk in de overzetting van ons hele personeelsbestand. Bovendien moet het dan meteen echt goed werken. Maar door een samenloop van omstandigheden hebben we op een gegeven moment toch de sprong gewaagd.”

 

“Via CrewPlanner verloopt alles automatisch. Het risico op fouten is bijna nihil. En loopt het toch eens mis? Dan kan ik altijd iemand bellen bij Rollit. Ook in het weekend.” Die goede bereikbaarheid is voor Aagje enorm belangrijk. “In onze bars is het regelmatig hectisch. Zo kan er iemand letterlijk naast mij staan te wachten om aan de slag te mogen. Dan moeten de documenten ook meteen in orde zijn.”

Ideaal voor horeca

“CrewPlanner is ideaal voor wat wij doen. Het grootste voordeel? Op het einde van de week krijg ik een factuur en al mijn personeel wordt automatisch uitbetaald. Ook over dingen zoals ecocheques hoef ik me geen zorgen meer te maken.”

“Ik raad Rollit Payroll aan voor iedere ondernemer die weinig tijd heeft en/of te weinig kennis heeft van personeelszaken. Of als je liever met andere dingen bezig bent. Eigenlijk iedereen dus”, lacht Aagje.

Resultaten opvolgen met rapportage

Steek jij ook liever je tijd in je zaak?

Zeg dan vaarwel tegen die onoverzichtelijke berg die personeelsadministratie heet en neem contact met ons op.